Taloyhtiöillä tiedontarvetta energia-asioista – Ilmastoviisas taloyhtiö -tapahtuma Turussa 8.3.2023

Julkaistu: 27.02.2023

Taloyhtiöillä on tarvetta energiankäyttöön liittyvälle luotettavalle tiedolle, selviää Kiinteistöliiton jäsentaloyhtiöilleen tekemästä kyselystä. Kyselyyn vastanneet taloyhtiöiden hallitusten jäsenet ja isännöitsijät ovat kiinnostuneita energia-asioista ja pitävät niitä tärkeinä. Kuitenkin lähes puolet vastaajista kokee, ettei tiedä, miten lähteä liikkeelle esimerkiksi energiansäästöön tai lämmitystavan vaihtamiseen liittyvissä asioissa tai että energia-asiat jäävät muiden pakollisten asioiden jalkoihin.

”Kyselyn vastaukset kertovat, että luotettavalle tiedolle ja taloyhtiöiden neuvonnalle on kova tarve”, sanoo Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen toiminnanjohtaja Juuso Kallio.

Kaikille avointa ja maksutonta koulutusta energia-asioista Turussa 8.3.2023

Kiinteistöliitto vastaa taloyhtiöiden tiedontarpeeseen järjestämällä energia-asioihin keskittyvän Ilmastoviisas taloyhtiö -koulutuskiertueen, jossa jaetaan kaikille avoimissa ja maksuttomissa luentotilaisuuksissa tietoa siitä, millä tavalla taloyhtiö voi säästää energiaa ja torjua samalla ilmastonmuutosta. Kiertueen tilaisuuksissa tarjotaan tietoa myös siitä, millaisia vaikutuksia ilmastonmuutoksella on taloyhtiöihin. Lisäksi esillä on paikallisia esimerkkejä taloyhtiöiden energiahankkeista.

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi järjestää koulutustilaisuudet Turun messukeskuksessa 8.3.2023. Iltapäivällä ohjelmassa on ammatti-isännöitsijöille tarkoitettu tilaisuus klo 13.30 ja illalla taloyhtiöiden hallitusten jäsenille tarkoitettu tilaisuus klo 16.30.

Tilaisuuksiin voi ilmoittautua tapahtumakalenterin kautta.

Lisäksi Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen jäsentaloyhtiöitä palvelee arkipäivinä avoinna oleva maksuton energianeuvonta, josta taloyhtiöiden hallitusten jäsenet ja isännöitsijät saavat neuvoja esimerkiksi energiansäästöön tai lämmitystavan muutokseen liittyvissä asioissa.

Lisätiedot Ilmastoviisas taloyhtiö -kiertueen tilaisuudesta Turussa:

Toiminnanjohtaja Juuso Kallio, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi 02 277 5152

Jäsentaloyhtiöiden korjaus- tekninen- ja energianeuvonta
Neuvontainsinööri Matts Almgren 02 277 5153