Taloyhtiöasioista monipuolista oppia Varsinais-Suomen Taloyhtiöpäivässä 26.9.2019

Julkaistu: 16.09.2019

Miten taloyhtiön hallitus kilpailuttaa palveluja ja solmii sopimuksia? Mitä taloyhtiön tulee tietää sähköisestä huoneistotietojärjestelmästä? Entä vieläkö taloyhtiöt saavat lainaa korjaushankkeisiinsa?

Varsinais-Suomen Taloyhtiöpäivä tarjoaa maksuttomia asiantuntijapuheenvuoroja taloyhtiöasioista ja hyvästä kiinteistönpidosta kiinnostuneille. Nyt ensimmäistä kertaa järjestettävä tapahtuma on tarkoitettu taloyhtiöiden hallitusten puheenjohtajille, jäsenille ja taloyhtiöiden hallinnosta kiinnostuneille. Luvassa on laaja kattaus puheenvuoroja taloyhtiöiden palvelujen hankkimisesta ja sopimusjuridiikasta, kiinteistönpidosta, taloyhtiön taloudenpidosta, lisä- ja täydennysrakentamisesta sekä muista ajankohtaisista asioista. Lisäksi tapahtuman osallistujia palvelee Kiinteistöliiton lakiklinikka ja noin 50 yrityksen näyttelyosasto.

Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi, Varsinais-Suomen Isännöitsijät ja Turun Ammattikorkeakulu ovat tapahtuman järjestäjinä. – Halusimme järjestää taloyhtiön hallinnossa mukana oleville ja aiheesta kiinnostuneille avoimen tapahtuman, jossa olisi tarjolla tietoiskuja juridiikasta, energiasta, lisä- ja täydennysrakentamisesta ja korjaushankkeista. Lisäksi osallistujat voivat tavata eri alojen asiantuntijoita ja kysellä heiltä kiinnostavista asioista ja palveluista. Hiukan vastaavia tapahtumia on aiemmin järjestetty Helsingissä ja Jyväskylässä hyvin kokemuksin, taustoittaa Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen toiminnanjohtaja Juuso Kallio.

Varsinais-Suomen Isännöitsijöiden puheenjohtaja Timo Laaksonen kertoo pitää tärkeänä, että taloyhtiöiden hallituksen jäsenet keräävät tietoa päätöksenteon tueksi. – Tässä tapahtumassa hallitusten jäsenille on mahdollisuus tavata eri palveluntarjoajia, kysellä ja haastaa heitä. Pidän tätä tärkeänä mahdollisuutena, jolloin hallituksen jäsenet saavat kerralla tietoa erilaisista palveluista.

Turun Ammattikorkeakoulun opiskelijat ovat mukana mahdollistamassa tapahtuman järjestelyitä. Opiskelijat vastaavat mm. tapahtuman seminaarien järjestelyistä, sekä vieraiden ohjauksesta ja tapahtuman markkinointiviestinnän suunnittelusta.

Mikä?

Varsinais-Suomen taloyhtiöpäivä 2019

Torstaina 26.9.2019

Messut avoinna klo 15.30 – 20.15

Turun Messukeskus, Messukentänkatu 9-13

Maksuton messutapahtuma taloyhtiöiden hallitusten puheenjohtajille, jäsenille ja taloyhtiöiden hallinnosta kiinnostuneille. Maksuttomat bussikuljetukset Salosta, Loimaalta, Uudestakaupungista ja Laitilasta.

Taloyhtiöpäivässä saat tietoa näytteilleasettajilta ja luennoilta muun muassa palvelujen hankkimisesta, kiinteistönpidosta, taloyhtiön taloudenpidosta, lisä- ja täydennysrakentamisesta sekä muista ajankohtaisista asioista.

Osallistujia palvelee myös Kiinteistöliiton lakiklinikka ja noin 50 yrityksen näyttelyosasto.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset www.kiinteistoliitto.fi/vstaloyhtiopaiva

Lisätietoa: